Milenijalci ne razumiju one koji čitaju novine

0 Comments

Živimo u vremenu u kojem su nam vijesti dostupne na svakom koraku, na mobilnim telefonima, laptopima, tabletima pa čak i na pametnim satovima. Upravo zbog toga mlađe generacije ne razumiju zašto bi netko čitao novine u potrazi za informacijama kada do njih može doći uz udobnosti vlastitog doma ili primjerice dok se vozi javnim prijevozom. 

Zbog toga se često postavlja pitanje postoje li više uopće oni koji čitaju novine i koja je njihova motivacija za to te zašto ulažu više vremena, ali i novca za kupnju novina.

Umirujući efekt

Jedan od važnijih razloga zbog kojih ljudi, osobito starija generacija koja je navikla na to da su im novine izvor informacija, čitaju novine je i to što čitanje tiskanih novina ima umirujući efekt na njih. Tome je tako prvenstveno zbog toga što u usporedbi s načinom čitanja na pametnim uređajima, tiskane novine umiruju oči te nema nepotrebnog bliještanja i zamora očiju zbog plave svjetlosti koju električni uređaji emitiraju. 

Osim toga, neka istraživanja su pokazala da čitanje tiskanih novina povećava sposobnost ljudi da pamte informacije koje čitaju jer se na njih više fokusiraju i pridaju im veću pažnju. Jednostavno rečeno, sve informacije su tu u njihovim rukama i oni ih upijaju. Također, čitanje novina uz jutarnju kavu je postao i dio rituala pa tako i danas postoje neki kafići u kojima se mogu posuditi novine i gdje se može dobiti dnevna doza informacija uz opuštajući i razbuđujući napitak.

Privlačni, ali skuplji sadržaji

Još jedan od razloga zbog kojeg ljudi vole čitati tiskane novine je to što urednici tiskanih novina kao sadržaje biraju najbolje od najboljih tema i sadržaja, baš kako bi privukli čitatelje koji takve kvalitetne vijesti i informacije na mogu saznati na drugim, digitalnim mjestima. 

Ipak, troškovi izdavanja i tiskanja novina postali su sve skuplji zbog povećanja cijene papira, tiska i dostave pa tiskane novine polako, ali sigurno smanjuju svoju tiražu.

Pobjeda u korist digitalnih medija

Iako se čini da veliki broj ljudi starije generacije danas ipak čita klasične tiskane novine, novija istraživanja tržišta ipak pokazuju da ljudi svih generacija sve više naginju čitanju novina na digitalnim mjestima, poput raznih aplikacija i portala. Tome u prilog govori i činjenica da je velik broj novinskih redakcija uz klasične tiskane primjerke svojih novina pokrenuo i digitalne oblike, odnosno aplikacije na kojima se mogu pročitati sve važne novosti i informacije koje zanimaju ljude. Ovaj oblik prvenstveno je jeftiniji od tiskanja klasičnih novina, a zatim, kako pokazuju istraživanja, i više čitan i korišten pa je time i isplativiji.

Tračak nade za kraj

Unatoč prevlasti digitalnih medija ipak se nazire tračak nade za tiskane novine. Naime, iako sve veći broj ljudi svakodnevno poseže za digitalnim inačicama novina kao izvora informacija, ipak postoji dio onih koji još uvijek nisu u potpunosti informatički pismeni ili jednostavno ne žele čitati informacije na takav način.

Broj takvih korisnika je u manjini, ali oni ipak postoje te oni održavaju tiskane novine na životu. Osim toga, tiskane novine su predstavnici svoga vremena, predstavnici jedne ere i jednog načina izvještavanja koji nikada ne bi trebao umrijeti te bi uvijek trebao biti dostupan svima, posebno onima koji će ga uvijek birati kao svoj prvi izbor.

Leave a Reply