TikTok kao društvena mreža koja je obilježila pandemiju Covid-19 

0 Comments

Na početku pandemije Covid-19, gotovo da nije postojala osoba koja se nije pitala “što je TikTok i zašto su mlađe generacije opsjednute njime”. Sada je situacija potpuno drugačija pa gotovo pa su brojne osobe posjetile TikTok i vidjele sadržaj koji se na njemu objavljuje. 

S obzirom na rast popularnosti ove društvene mreže, kreatori sadržaja na njoj željeli su skupiti što više poklonika pa su počeli postavljati videozapise u dijelovima pri čemu se do drugog dijela dolazi tek lajkanjem onog prvog. 

Jedan od glavnih razloga popularnosti ove mreže bilo je to da je pružala velik broj videa iz kojih su korisnici mogli naučiti nešto, a je li to bilo korisno ili ne, otkrit ću vam u nastavku.

Brza i koncizna argumentacija

Jedna od prvih stvari koja se može naučiti na TikToku je kako kako u 60 sekundi ispričati uvjerljivu priču i/ili iznijeti uvjerljiv argument. Naime, iako se ovo može činiti apsurdnim, ali kada ljudi imaju samo 60 sekundi da dođu od točke A do točke B, postaju izuzetno sažeti i učinkoviti. 

Ako to ne uspiju, kreatori sadržaja svoje videozapise završavaju molbom za lajk kako bi snimili i drugi dio, što ne prolazi dobro kod publike. Na ovaj način su brojni kreatori sadržaja naučili sažeti svoje misli, stavove ili obavijesti koje prenose svojim korisnicima pri čemu su i korisnici počeli osvještavati važnost sažetog izražavanja.

Kratki vodič kroz korisne stvari

Osim sažetog načina izražavanja, brojni korisnici TikToka, objasnili su kako su na njemu naučili i brojne druge korisne stvari poput:

  • Potrebe za humorom kao nužnim u teškim vremenima
  • Mogućnosti izvođenja tjelovježbe i treninga u kućnim uvjetima
  • Organizacije i uređenja prostora uz mala ulaganja
  • Preuređenje kuće uz ograničeni budžet

Ono što svi korisnici naglašavaju je da se na TikToku mogu naučiti zanimljive stvari, no da velik broj njih nije primjenjiv za sve korisnike, niti je interesantan svim korisnicima. Pa tako primjerice videozapisi o brzom presvlačenju bebe ili načinima kako umiriti bebu, a ima ih preko nekoliko tisuća, nisu zanimljivi većini korisnika, posebno kada se u obzir uzme činjenica da su najčešći korisnici TikToka tinejdžeri.

Kreativnost i umjetnost

Ipak, jedna od pozitivnijih i kod velikog korisnika primjenjivih stvari koje se mogu naučiti na TikToku svakako je umjetničko izražavanje kroz glazbu i ples. Naime, uz klasične videozapise koji olakšavaju svakodnevicu poput onih kako brzo izrezati lubenicu ili kako brzo oguliti češnjak, vrlo popularni bili su i videozapisi raznih koreografija praćenih poznatom glazbom ili soundtrackovima iz popularnih serija ili filmova. Uvidom u ovakvu vrstu videozapisa, velik broj korisnika i sam se okušao u plesu i stvaranju vlastitih koreografija povezanih s nekom određenom temom. Na ovaj način svakako je potaknut interes za umjetnost, ali i kreativno izražavanje. 

Osim plesa, na TikToku moguće je pronaći i kratke upute vezane uz crtanje, izradu predmeta poput foto albuma, figurica od plastelina ili gline, ali i nekih složenijih stvari kao što je primjerice renovacija starih komoda ili ormara i sve to uz korištenje svakodnevnih predmeta iz kućanstva.

Kao zaključak, mogu reći da je TikTok društvena mreža koja je, u svom neobaveznom i opuštenom tonu, uz brojne manje korisne, ali zanimljive videozapise, mnogima ipak pružila neka dodatna znanja i vještine.