Evolucija društvenih mreža

0 Comments

Ljudska želja za komunikacijom, kao i razvoj digitalne tehnologije, potaknuli su evoluciju društvenih mreža. Društvene mreže tako su postali oblici elektroničke komunikacije (kao što su web-stranice za društveno umrežavanje i pisanje blogova) putem kojih ljudi grade online zajednice za dijeljenje informacija, ideja, osobnih poruka i drugog sadržaja kao što su videozapisi. 

Prema istraživanju iz 2019. o korištenju društvenih mreža u Sjedinjenim Državama, 72 % odraslih Amerikanaca koristi društvene mreže na neki način. Taj je broj 2005. godine iznosio 5 %, a to je bilo godinu dana nakon što je pokrenut Facebook. 

Svima dostupne društvene mreže

Kako se mobilna pokrivenost širila, mogućnosti mobilnih telefona su se također širile pa su se tako oni pretvarali u pametne telefone, a brzi bežični internet postao je sve dostupniji u kućama, na radnim mjestima i u javnim prostorima. Sve ono što je počelo kao stolno ili prijenosno iskustvo prešlo je na mobilne telefone i tablete.

Krajnji korisnici tako su sada mogli nositi svoje zajednice sa sobom gdje god krenu zahvaljujući uvođenju aplikacija društvenih mreža za pametne telefone. Ovaj napredak u vidu poboljšane mobilnosti potrošača tvrtke su iskoristile nudeći nove, jednostavnije načine za komunikaciju korisnika, kao i nove načine kupnje robe i usluga.

Nevini počeci

U početku su društvene mreže stvorene kako bi korisnicima omogućile digitalnu interakciju s prijateljima, suradnicima, članovima obitelji i istomišljenicima koje možda nikada nisu osobno upoznali. Bilo je lakše razvijati besplatne online zajednice bez napuštanja kuće zahvaljujući pristupu sa stolnog računala uslugama oglasne ploče kao što su CompuServe i Prodigy. 

Iako su društvene mreže nekada bile ekskluzivne za stolna i prijenosna računala, do promjene dolazi 2007. godine kada je Steve Jobs predstavio prvi iPhone, koji je pomogao da se fokus stvaranja online zajednice premjesti na mobitel. Okruženje mobilnih aplikacija koristilo je Facebooku, Twitteru, Snapchatu, Instagramu, TikToku i drugim platformama društvenih medija u kasnijim vremenima.

Potpuno preuzimanje

Napretkom mobilnih telefona, odnosno tehnološkog napretka i sve većom rasprostranjenošću društvenih mreža, ali i zahtjeva korisnika, koncentracija mobilnih aplikacija prešla je na video i fotografije. Ovim korakom krajnji korisnici sada su bili u mogućnosti slati slikovne i video poruke, a ne samo tekstualne. 

Također, krajnji korisnici su dobili mogućnosti i emitirati u stvarnom vremenu uz pisane poruke. Instagram je postao glavna aplikacija za ljude koje zanimaju putovanja, zabava, moda i druge estetski privlačne teme na društvenim mrežama čime su one u potpunosti preuzele primat nad klasičnim medijima. 

Praćenje afiniteta korisnika

Kako bi još više privukle svoje korisnike i pružile im sadržaj koji je prilagođen samo njima,  poslovne aplikacije Facebooka, Twittera i drugih društvenih platformi počele su se oblikovati kako su se korisničke baze društvenih mreža popele na stotine milijuna. 

Korporacije društvenih mreža imale su pristup nekim od najopsežnijih podataka o praćenju korisnika ikada osmišljenih zbog čega je i u idućim razdobljima broj korisnika samo rastao i time nadjačao klasične medije.